شهید مدافع حرم حبیب بدوی

شهید مدافع حرم حبیب بدوی

شهید حبیب بدوی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان است که در شنبه روز بیستم آبان ماه سال 1396 مقارن با 22 صفر سال 1439 هجری قمری در شهر البوکمال در استان دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

شهید حبیب بدوی از دوستان و همرزمان نزدیک شهید سعید سیاح‌طاهری از شهدای مدافع حرم خوزستان است که حالا در بهشت میهمان او شد.

برادر دیگر شهید بدوی نیز شهید عبدالزهرا بدوی نام دارد که در تاریخ پنجم مرداد ماه سال 1367 در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمد.

به گزارش ارتباطات وامور بین الملل منطقه 5 شهرداری کرج ؛ سید رضا فیض به همراه سید محمد حسینی رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ناحیه 1 کرج ، سید مجتبی میرتقی فرمانده پایگاه بسیج شهید قاسم سلیمانی منطقه ومسعود حکمتی معاون خدمات شهری در منزل شهید مدافع حرم، شهید حبیب بدوی حضور پیدا کردند.
دراین دیدار همسر شهید گفت : شهید حبیب بدوی از شهدای مدافع حرم اهواز و دیار دلیرمرد جبهه‌ها سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) فرزند حسن و برادر شهید عبدالزهرا بدوی است.
وی در تاریخ یکم فروردین ماه سال 1349 دیده به جهان گشود و در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار دیگر رزمندگان اسلام در جبهه‌ های حق علیه باطل حضور یافت و به دفاع از دین و میهن پرداخت.
شهید بدوی در دوران دفاع مقدس چند بار مجروح شدند ولی باز هم سعی داشت به هر نحوی که شده و با رشادت‌ها و مجاهدت‌های زیاد دین خود را به اسلام و نظام اسلامی ادا کند.
پس از هجوم تکفیری ها به کشورهای اسلامی شهید بدوی برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه رفت و در روز شنبه بیستم آبان ماه سال 1396 مقارن با 22 صفر سال 1439 هجری قمری در شهر البوکمال در استان دیرالزور این کشور به شهادت رسید.
برادر دیگر شهید بدوی که شهید عبدالزهرا بدوی نام دارد نیز در تاریخ پنجم مرداد ماه سال 1367 در اسلام آباد به فیض شهادت نائل آمد.
تربت پاک شهید حبیب بدوی در کنار مزار برادرش شهید عبدالزهرا بدوی و پسر عمویش شهید قاسم بدوی و در نزدیکی مزار شهید سید مهدی موسوی نخستین شهید مدافع حرم استان خوزستان در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز قرار دارد که زیارتگاه عاشقان قرار دارد.
درپایان ضمن قرائت فاتحه برای شاد روح شهدای مدافع حرم با اهدای لوح سپاس ازاین خانواده تقدیر به عمل آمد .  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *