نوکری مهمونای خونه خدا افتخاره

نوکری مهمونای خونه خدا افتخاره

شهید «محمد معافی» از شهدای مدافع حرم استان البرز است. مادرش می‌گوید: «وقتی به او گفتم که مگر مسجد خادم ندارد که تو دستشویی‌هایش را تمییز می‌کنی؟! گفت: نوکری مهمونای خونه خدا افتخاره.»

شهید محمد معافی، متولد سیزدهم آذرماه سال ۱۳۶۳ در روستای برگه شهرستان میان دورود استان مازندران است. او در چهار سالگی حافظ جز سی قرآن مجید بوده و از نظر استعداد و توانمندی از همان کودکی زبانزد عام و خاص می‌شود.

بعد از گرفتن دیپلم در شهرستان نکاء برای ادامه تحصیل به تهران آمد و تحصیلاتش در مقطع کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی به پایان رساند. به زبان عربی و انگلیسی تسلط کامل داشته و در سوریه از مربیان تاکتیک بود. علاقه خاصی به دوچرخه‌سواری داشت که چندین مرتبه مسیر نکا به مشهد مقدس را با دوچرخه به همراه گروهی از همکاران خود طی کرد. در ۲۱ سالگی ازدواج کرد که ثمره ازدواجشان دو فرزند به نام‌های ابوالفضل و حنانه است. محمد معافی از نیروهای داوطلب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از حرم اهل بیت در سوریه بود و همچنین با گروه مقاومت اسلامی رزمندگان عراقی در نجبا فعالیت داشت. او یکی از زبده‌ترین مستشاران نظامی حاضر در سوریه بود که در سی‌ام دی ماه سال ۱۳۹۶ در درگیری با عناصر به جا مانده از تکفیری در شهر بوکمال به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای روستای برگ در شهر میاندورود مازندران به خاک سپرده شد.

مادرش می‌گوید: «در ایام محرم، مسجد ۱۳ شب مراسمی گرفت و در همه‌ی شب‌ها سفره‌ی اطعام امام حسین (ع) به راه بود. محمد در فعالیت‌های مسجد حضور چشمگیری داشت، از سیاه‌پوش کردن مسجد تا شستن دستشویی‌ها را خودش انجام می‌داد. وقتی گفتم: “مگه مسجد خادم نداره که تو دستشویی‌ها رو تمیز می‌کنی؟” ناراحت شد. بعد کمی فکر کرد و گفت: “نوکری مهمونای خونه خدا افتخاره.” آن قدر فعالیت‌هایش در مسجد زیاد شده بود که دیروقت به خانه می‌آمد. من یک بار به شوخی گفتم: “محمد جان! رختخوابت را هم با خودت ببر که دیگه مجبور نباشی بیای خونه!” خندید و شانه بالا انداخت و گفت: “حتما بهش فکر می‌کنم.”»

نوید شاهد البرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *